Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 6 august 2011

Un fel de blagoslovire

Mi-ar plăcea ca toate începuturile să fie ușoare. Să curgă, așa cum curg gândurile unei zile peste memorie înainte să închizi ochii și să adormi. Mi-ar plăcea să pot să stau în fața ta acum, pe un scaun scorojit de vremuri și, doar văzându-mi ochii, tu să-mi cunoști toată viața. Dar, sigur, la ce-ar mai ajuta cuvintele și hieroglifele simțămintelor noastre, dacă fiecare poveste s-ar autosugera?! Într-un fel, pe mine rutina cea de toate zilele mă conduce exact către ceea ce credeam că am descoperit prea în amănunt, dar căruia i-am ratat esențialul.

Sigur că, în speță chipurile oamenilor, acele chipuri care par că-ți zâmbesc într-o întreagă mulțime cenușie de morocănoși, îmi redeschid câteva porți prin care reușesc să colorez rutina. Sau măcar să simt că-i aparțin, de fiecare dată altfel. Mi s-a întâmplat, în câteva zile, să întregesc un anumit mozaic din trăsături ale oamenilor dragi regăsite în necunoscuți, în străini frumoși și ușor sibilinici. E un sentiment care revine de fiecare dată când simt că nu mai aparțin acelor oameni dragi. E sentimentul care îmi dă, de fiecare dată când deraiez, o palmă strașnică. Și-mi revin, și mi se face îngrozitor de dor... Dar cum să înțeleg dorul, dacă singurele mele sentimente apar și dispar și-și cântă prea somptuasa splendoare ca într-un banal și neînsemnat arpegiu? Nu știu dacă mi-e dor de oameni sau de însușirile lor, deci de un tot sau de un ceva. Atunci când tresar și revăd clipe cunoscute pe fețe abstracte și neidentificate, mă simt ca un temerar, un mic beliver trăind în lumea lui john lennoniană. Colțurile gurii mi se ridică falnic și părțile din mine cele mai pacifiste reies, de nu-știu-unde și-mi inundă fața. Practic, niște străini reușesc să mă facă să anihilez răul din toată filosofia mea maniheistă. Și brusc, mă simt norocoasă pentru că aparțin unei rutine pe care uneori nu o cunosc, dar reușesc, nu-știu-cum, să o recunosc.

Dacă există ideea nemărginirii logosului, trebuie să existe și ideea aparținerii unui logos al fanteziei și al imaginarului. Acel logos-tabu, mai mult decât secretizat, acel logos care ține în exortația lui intrinsecă, toată obscuritatea teologală (referindu-mă aici la credința aceea strict intimă, personalizată) a Pandorei minții tale în care da, stă ascunsă și ferită de oameni, până și speranța. Logosul-tabu care-ți permite să decenzurezi realitatea vizuală și să ți-o asumi ca pe cea mai necunoscută și înspăimântătoare rutină.

4 comentarii:

  1. nu ti-ar placea ca totul sa fie simplu si usor.
    s-ar duce dracu rutina aia pentru care te simti norocoasa, si-ar face loc alteia - una plictisitor de linistita si monotona.
    spui ca ti-ar placea doar pentru ca asa e omu, i se pare tentant ceea ce nu are, dar eu unu raman la parerea pe care mi-am facut-o citind cateva postari de-ale tale.
    clar, nu ti-ar placea!

    wmw

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim: Observ cât de sigur pe tine ești atunci când vorbești despre mine și despre ce-mi place! Interesant, nici eu nu am atâta siguranță. M-ai făcut să zâmbesc pentru că îmi sugerezi că mă cam contrazic singură în propriile texte și nu zic nu, dar nici nu te aprob! Îmi place "clar"-ul acela din final, sună autoritar! :)
    Ah, și apropos... Wine, Man and Word?! Cum așa?!

    Fii fericit!

    RăspundețiȘtergere
  3. ok, reformulez:
    "cred ca nu ti-ar placea.."
    bun asa?

    scuze ca ti-am invadat spatiul, pe viitor ma voi rezuma doar la a te citi.

    wmw era doar un fel de a-mi semna anonima:)

    numa' bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Anonim: Dragul meu, răspunsul meu a fost cât se poate de comod și de flexibil- nu ți-am sugerat că mi-ai invadat spațiul și nici într-un caz nu am făcut acele remarci cu răutate, poate doar cu un pic de sarcasm (e o boală de-a mea mai veche, mă chinui să mă lecuiesc între timp). Fiecare e perfect liber să-și spună opinia pe această pagină, așa că nu da înapoi, mai bine susține ce ai zis de prima dată!

    Cu drag, te aștept oricând nu numai în secțiunea Postări, dar și în secțiunea Comentați! :) N.B. mi-a plăcut trade mark-ul wmw- chiar dacă rămâi în anonimat!

    Fii fericit!

    RăspundețiȘtergere