Totalul afișărilor de pagină

marți, 11 noiembrie 2008

Supergreva superprofilor!




Îmi place că anii mei de liceu au fost( şi încă sunt) marcaţi de două evenimente similare. Greva generală dintr-a IX-a care ne-a ţinut acasă vreo trei săptămâni şi tentativa aceasta cu iz de revolta dintr-a XII-a.
Mă amuză ideea de "cei trei paşi spre reuşită". Dacă nu îi ştiţi, ei sunt: greva japoneză( protestul acela cu panglici albe legate care mai de care mai original de braţ), greva de avertisment( aşa-zisul refuz de a mai preda... numai că asta se intamplă doar la figurat) şi, bineînţeles- greva generală( adică pauza total neprielnică în care nişte profesori pierd timpul şi leafa, iar noi ne rugăm să aibă minte şi să nu lipsească de la ore). Nu de alta, dar clasa a XII-a înseamnă timp care curge fără să fie simţit- o ora nefăcută- este un gol pe care îl umplem prin ore nedormite, recuperând. Ce frumoasă e şcoala! Greva aparută ca nuca-n perete( măcar de avea un teren de lupta mai nuanţat- gen perioada tezelor sau sfârşitul semestrului pentru a convinge totuşi) face vâlvă în toate şcolile. Da... vrem grevaaaaa! Vrem să stăm acasaaa! Vrem să dăm bani pe pregatiriiii! Vrem sa vă umplem şi noi şi statul buzunareleeee!
Ce bine e când toată lumea se înţelege cu toata lumea,nu? Stăteam şi mă gândeam cum li s-a ivit lor- sindicatelor ăstora, ideea de a intra în grevă când în momentul de faţă învăţământul nici măcar nu mai are ministru?! Este ridicol! Domnul ministru( că nici nu ştiu cum îl cheamă la cât de mulţi au fost în ultima vreme) s-a autosuspendat din funcţie pe motivul campaniei electorale( altă mâncare de peşte). Astea doua nu se amestecă acum, deşi, dacă stau sa mă gândesc, ideea profilor a fost şi mai stupidă tocmai din acest motiv. Cine le dă lor atenţie când toţi sudeaza rame pentru afişe gigant, împart fluturaşi, adună copiii şi bătrânii în parc la un ceai şi-o prăjitură?! Apoi aşa, din insistenţă, scoat un 28% pe anul viitor pentru cei cu salariul mai mic de nu ştiu câte milioane. Aşa!...Bravo! Încurajăm învăăţământul de proastă calitate, încurajăm apariţia ca ciupercile dupa ploaie a suplinitorilor de mâna a 15-a( pentru că numai ei mai au salariul mai mic de 8 mil. sau cât au zis ei). Vrem valori crescute de nonvalori!
Ah, ce-mi mai place ţara mea! Îmi place şcoala! Serios... îmi place, dar ea mă place pe mine? De ce trebuie să mă mai doară capul şi din cauza unei idei ţicnite apărute în mintea vreunui profesor?
Şi uite aşa, în cazul în care pe 18 ale lunii in curs "suferim" de vreun început de criza de timp( Doamne-fereşte! ptiu-ptiu), viaţa mea de liceu va fi întocmai precum un roman realist- circulară! Încep şi termin printr-o grevă de toată frumuseţea- aşa... ca să am ce raspunde când mă vor întreba peste ani ce m-a "marcat" în liceu!
Pam-Pam

Un comentariu:

  1. In primul rand sunt incantat de cunostinta. In al doilea rand ai un blog interesant. In al treilea rand cred ca ai citit pe blogul meu postarea despre greva, intr-un fel similara cu a ta, si poate comentariile de acolo( nici nu mai stiu cum si cate sunt) iti dau un indiciu despre cum este vazuta greva de catre profesori. In momentul asta nu am timp pentru mai multe comentarii, dar o sa existe si momente in care o sa ma dedic acestui lucru :)

    RăspundețiȘtergere