Totalul afișărilor de pagină

duminică, 2 noiembrie 2008

din nou... autoportret ( liric)




Mireasma ce sunt

Miros a izmă şi a şei de cai
A luni şi miercuri şi a luna mai,
Miros a iasomie şi mister,
Miros a ploaie-n margine de cer.
Miros a sare şi-a izlaz bătrân,
Miros a vis înmiresmat cu fân,
Miros a eu, a taină şi a zori,
Miros a sânge crud la subsuori.
Miros a veşnicie şi a tine,
Miros acum a tot ce mă mai ţine,
Miros a fum de zare destrămată,
Miros a naştere şi-a moarte toată.


Şi te-am avut...

Întreabă-mă cum se traduce
boaba de apă vie ce strâmbă
linii grele pe un obraz
neîntinat!
Întreabă-mă şi-ţi voi trimite
scrisorile de gânduri scrise
când gura încleşta cuvinte
şi inima vorbea, vorbea!
Întreabă-mă şi-ţi voi răspunde
prin stelele ce au căzut şi
ne-au săpat adânc în lume
două morminte- foc şi lut.
Întreabă-mă ce drept mai are
un vânt uitat de gând, de zare
să treacă iar prin părul meu
cu-atât nisip udat de mare?!
Ce vise... întreabă-mă dacă-am visat!
Mi-am amintit, am tremurat!

De ce am spart tavanu-n noapte
uitându-mă de jos în sus?
să văd un cer pătat_
să văd cum viaţa goală-i un păcat?

Întreabă-mă şi-ţi va răspunde
limba ta vicleană şi mâna ta
ce scrie strâmb cuvinte
şi gura ta ce-ntoarce juraminte
şi inima-ţi... ce-a fost cândva a mea!

2 comentarii:

  1. Imi pari o persoana impovarata de sentimente in fel si chip.Cred ,fiind mai matura mult decit tine,ca o viata mai detensionata este ca un cos din care ai golit murdaria.Elibereaza-te si da voie bucuriei de a fi!La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. mmm...nu-s de acord cu Nuti. A fi impovarat de sentimente in fel si chip inseamna a avea o receptivitate deosebita la tot ceea ce te inconjoara, a trai mai profund orice clipa si a te bucura pentru lucruri minime! Nu presupune neaparat sentimente negative si nu e echivalent cu a fi tensionat, ci cu a trai! Viata nu e alcatuita doar din momente fericite, momentele triste sunt firesti, ne fac mai puternici, ne maturizeaza sau..nu. Poeziile tale, Adriana, semnalizeaza ambele aspecte, imbraca atat fericirea, cat si tristetea iar mesajele pe care vrei sa le transmiti nu pot fi rezumate doar la asta. Sunt trairi de moment sau de momente imortalizate in cuvinte.

    RăspundețiȘtergere